my Friends

click2 laaaa

Monday, December 27, 2010

bila anak dan mak berborak

kisah ini berlaku minggu lepas. kalau tak silap aku sabtu lepas kot. ma aku anta mms, gambar bekasnyer seperti ini..

aku: lawa ja. ma nak letak telur ke dalam tu?

ma: aah la.lawa kan? abah dapat masa p kenduri tadi

aku: owh, abes tu nak bagi telur je ker as doorgift?

ma: tak la. nak letak dalam paper bag la. letak telur dalam bekas seramik tu, then letak dalam paper bag. pastu tambah food lain lagi.

aku: hah?? lorr, nak letak dalam paper bag, xyah la letak dalam bekas seramik sumer tu. hadoi.. pastu nak letak food bape banyak lagi ni? bape plak nak bajet untuk doorgift nih?

ma: ala, takkan nak letak cket jer sedangkan beg tu besar. nanti buat orang mengata jer. amcam ada kenduri kenamaan kt cni.

aku: (dengan rasa dalam ati dah makin naik angin) ma.. suka ati la orang nak kata apa. majlis kiter, bukn majlis dorang. sibuk jer lebih. kalo jemputan sikit, takpe la nak bagi satu kontena pon doorgift tu. hadoi..

ma: kalo camtu, xyah la panggil ramai2..

aku: ma, kalo x panggil, nanti sentap plak kang. tunang aritu pon xnak panggil ramai2, tup2 panggil ramai jugak sebab takut sentap kan?

ma: (tak terkata..)

aku: huhu.. nanti kiter bincang lagi yer. tak yah la ikut orang sangat.. kiter ikut cara kiter, acuan kiter, poket kiter ek..

camtu la perbualan aku ngan mak ku minggu lepas. hadoi..pening lagi pale aku camnih..aku lagi suke doorgift tu de sentimental value dari ikutkan kuantiti yg banyak..

p/s: guys, jangan ikut cara i yer.. i love u mom! yes, i do!

2 comments:

  1. hmmm same la ni...ini bkn pasal doorgift tapi pasal location...frust btl la

    ReplyDelete
  2. ye ker syima? hm, mmg akan ada pertikaian kan? takpe, talk slowly la. me pon tengah discuss from heart to heart nih. nak tau x, my location pon x tetap lagi because of my father nak buat kat rumah and my mom nak buat kat dewan.hahaha!

    ReplyDelete

My Pre Wedding Date

Daisypath Anniversary tickers

Smokey's birthday

PitaPata Cat tickers

Shirou's birthday

PitaPata Cat tickers