my Friends

click2 laaaa

Friday, June 17, 2011

Petua Orang Dolu2

assalam semua. tadi baca pasal petua orang dulu2 kat blog natrah. macam menarik jugak la. LV letak sikit ek..

  • Jangan keluar dengan pasangan selama 40 hari sebelum diijabkabul utk mengelakkan tohmahan masyarakat. Selain itu ia bertujuan utk mengawal nafsu. Ia juga utk menimbulkan perasaan rindu dendam. Perasaan yg timbul akan membuatkan wajah pengantin lebih berseri. < ini memang den takleh buat la. seminggu sebelum, bole la kot sebab banyak benda tak setel nih! hehehe>

  • Jgn bebas keluar kemana-mana kerana takut disantau oleh mereka yg mempunyai niat tidak baik. <susah jugak nak buat sebab memang kene kuar, banyak benda nak setelkan.huhuhu>

  • Jgn makan nasi dgn gulai berkuah beberapa bulan sebelum naik pelamin bagi mengelakkan perut buncit. <memang aku buat sebab lately selera pelik sikit. makan macam orang sakit makan. hehe>

  • Kawal makan iaitu sekali makan setiap hari (mengikut sesetengah adat) <hayyo! kurus mak camnih. pastu masuk wad sebab gastrik. hehehe>

  • Kaum lelaki elakkan memakai seluar dalam yg ketat pada waktu malam dan tidur meniarap kerana tidak bagus utk organ seks kerana darah tidak mengalir. <Mucukk, take note on this ya. hahahaha!!!>

  • Amalkan makan telur ayam kampung seminggu 2 kali yg dicampur madu dan lada hitam yg ditumbuk utk menambah tenaga. <erk, macam leceh jer nih. tapi memang aku minum madu hari2 pon>

  • Bagi mereka yg banyak angin, minum air halia utk membuang angin. < this is soooo true! dah buat pon!hihihi>

sebenarnya ada banyak lagi petuanya. kalau nak tau dengan lebih lanjut, lawat la bolg natrah ya.

No comments:

Post a Comment

My Pre Wedding Date

Smokey's birthday

PitaPata Cat tickers

Shirou's birthday

PitaPata Cat tickers